Wandelen maakt je slanker, gezonder en gelukkiger

Tegenwoordig hebben we niet altijd evenveel tijd om uitgebreid te sporten. Werk, familie en sociale verplichtingen nemen het grootste deel van onze tijd in. Voldoende beweging is echter belangrijk voor een gezonde lichaam en geest. Wandelen biedt gelukkig de uitkomst!

Wandelen is een ideale manier van bewegen om het afvallen te stimuleren. Uit onderzoek blijkt dat je bij het wandelen per kilometer bijna net zo veel calorieën verbrandt als bij het hardlopen. In vergelijking tot intensief sporten is wandelen ook veel minder vermoeiend. Daarnaast is het makkelijker in te passen in onze dagelijkse bezigheden. Tijdens de lunchpauze op het werk of wanneer we boodschappen gaan doen; Door te wandelen versnel je je metabolisme en zo ook de vetverbranding. Probeer daarom wekelijks 3 tot 4 keer minstens 30 minuten te wandelen. Meer is natuurlijk beter!

Stap goed door zodat je net niet buiten adem raakt. Zo wordt vet het effectiefst verbrand en stimuleer je de spieren om te groeien. Wanneer je namelijk voldoende beweegt in combinatie met Slimjoy, groeien de spieren. Je krijgt verdeeld over de dag voldoende hoogwaardige eiwitten binnen, die gebruikt worden als belangrijkste bouwstof voor de spieren. Meer spiermassa betekent meer weerstand, maar het draagt ook bij aan de versnelling van het metabolisme waardoor je gewicht ook na het dieet makkelijker stabiel blijft. Andere voordelen van wandelen voor de gezondheid:

  • De kans op hartklachten nemen af;
  • Het verlaagt de bloeddruk;
  • Verkleint de mate van cholesterol;
  • Het is goed voor je gemoedstoestand;
  • Het bestrijdt osteoporose (botontkalking);
  • De kans op kanker en diabetes neemt af;
  • Het verkleint de kans op botontstekingen.