Toegestaan & Vermijden

Het Slimjoy Dieet is het dieet met de meeste vrijheid als het gaat om mogelijkheden van wat je allemaal kunt eten. Je kan naar eigen smaak en voorkeur de tussendoortjes en avondmaaltijden kiezen en combineren. Alles wat je kan eten is te vinden in de lijst Toegestaan. Er is een hoop mogelijk!

De producten uit de lijst Vermijden kan je beter niet nemen om het maximale resultaat uit het Slimjoy Dieet te halen.

 

Toegestaan

Deze lijst bestaat uit voedingsmiddelen die goed voor de gezondheid en voedzaam zijn. Ze bevatten belangrijke voedingsstoffen in de vorm van eiwitten, onverzadigde vetten, vezels, vitamines en mineralen. Daarnaast zitten er weinig tot geen koolhydraten, suikers en verzadigde vetten in. Ze zorgen ervoor dat je effectief afvalt in combinatie met de Slimjoy shakes.

 

Mager vlees

 Mager vlees bevat veel eiwitten en is rijk aan voedingsstoffen. Het houdt verzadigd en versnelt de stofwisseling. Mager vlees heeft weinig effect op de bloedsuikerspiegel, waardoor je veel langer energie hebt. Alle soorten mager vlees zijn geschikt om te eten. Je kan bijvoorbeeld denken aan:
 
Varkensvlees: Varkensfilet, varkenshaas, fricandeau, hamlap en rollade.
Rund- en kalfsvlees: Runderlap, biefstuk, rosbief, entrecôte, tartaar, mager gehakt, haas.
Magere vleeswaren: Ossenworst, fricandeau, rookvlees, rosbief en ham.
 

Gevogelte

Kip, kalkoen en andere gevogelte zijn gezond en voedzaam. Ze zijn rijk aan eiwitten en andere belangrijke voedingsstoffen. Gevogelte houdt je langer verzadigd en versnelt de stofwisseling. Het heeft weinig effect op je bloedsuikerspiegel, waardoor je langere tijd energiek bent. De beste keuzes zijn kipfilet en kalkoenfilet.

 

 Verse vis & zeevruchten

Alle vissoorten zijn gezond en geschikt om te eten. Vis is rijk aan eiwitten, vitamines, mineralen en essentiële omega-3 vetzuren. Ook vis uit blik kan je eten. Schaal- en weekdieren zoals garnalen, kreeft, oesters, mosselen, krab en octopus zijn voedzaam en zorgen voor verzadiging.

 

Groente

Groente bevat veel essentiële voedingsstoffen in de vorm van vitamines, mineralen en vezels. Groente helpt ook bij het in balans brengen van de hormoonspiegels en de omzetting van koolhydraten en vetten in energie. Het werkt ontzurend, wat het makkelijker maakt om af te vallen.

 

Fruit

In de meeste diëten wordt fruit afgeraden, omdat het veel fruitsuikers bevat. Maar fruit bevat net als groente vitamines, mineralen en vezels. Het is dus prima af en toe fruit te nemen; Maximaal 3 keer per week een stuk fruit, zodat het afvallen niet vertraagd.

> De Slimjoy shakes zijn rijk aan vitamines, mineralen en vezels. Een belangrijk deel van je dagelijkse behoefte aan deze essentiële voedingsstoffen krijg je met je shakes al binnen. Daarom kan het ook geen kwaad als je minder fruit neemt.

 

Magere zuivelproducten

Magere yoghurt, melk en kwark zijn rijk aan eiwitten en bevatten weinig calorieën en verzadigde vetten. Van yoghurt is aangetoond dat het de spijsvertering helpt bevorderen en bescherming biedt tegen een aantal ziekten. Magere kaas (20+ en 30+) is ook een prima keuze. Vettige kaassoorten zoals mozzarella, geitenkaas, fetakaas, brie en camambert kan je maximaal 3 keer in de week een stuk nemen.

 

Eieren

Eieren zijn heel voedzaam. Ze zijn rijk aan eiwitten en bevatten weinig koolhydraten en verzadigde vetten. Eieren vullen goed, waardoor ze een uitstekende keuze zijn om als tussendoortje of bij de maaltijd te nemen.
 
 
 

Noten

Noten bevatten eiwitten, mineralen en vitamines. Vooral amandelen, hazelnoten, macademianoten, pinda's en walnoten zijn goede keuzes, omdat ze voornamelijk onverzadigde vetten bevatten. Neem maximaal 3 keer per week een handjevol van deze noten als tussendoortje. Eet ze vers, ongebrand en ongezouten.
 
 

Zaden

Zaden zitten boordevol voedingsstoffen. Ze bevatten vitamines, mineralen, vezels en onverzadigde vetzuren. De beste keuzes zijn chiazaad, hennepzaad, lijnzaad, pompoenpitten, sesamzaad en zonnebloempitten. Neem zaden met mate omdat ze ook behoorlijk wat koolhydraten bevatten.

 

Tofu

Tofu wordt gemaakt van soja en staat vooral bekend als vleesvervanger. Het is rijk aan eiwitten en bevat weinig koolhydraten en verzadigde vetten. Tofu is een verantwoorde keuze als je wilt afvallen en geen vlees eet of even iets anders willen.

 

 

Drank

Als je wilt afvallen, is het belangrijk dat je voldoende water drinkt. Drink dagelijks minimaal 2 liter water, zodat afvalstoffen goed afgevoerd kunnen worden. Water zorgt er ook voor dat je minder snel honger krijgt en het versnelt de vetverbranding.

 

Je kan ook mineraalwater, koolhydraatarme frisdrank/siroop, koffie en thee drinken. Voor je koffie en thee kan je indien gewenst magere melk en zoetstoffen gebruiken.

 

Olie

Bereid je maaltijden met vloeibare olie, en gebruik dit ook met mate. De gezondste keuze is olijfolie. Je kan de maaltijden ook koken, grillen, in de oven doen en stomen. Wokken is een andere optie, je kan hiervoor een beetje sojasaus zonder suiker gebruiken.
 
Gebruik voor je maaltijden geen sauzen, paneermeel en creme fraiche. Kruiden, specerijen, mosterd en azijn zijn wel toegestaan.
 

Slimjoy producten

De Slimjoy producten zijn speciaal ontwikkeld om op een makkelijke en praktische manier effectief af te vallen. Ze zijn rijk aan eiwitten en bevatten weinig calorieën, koolhydraten en verzadigde vetten. Ze houden je verzadigd en geven je langere tijd energie. Er zijn verschillende Slimjoy producten beschikbaar zoals biscuits, repen en toetjes.

 

Slim Meals Pasta, Rijst & Noodles

Normale pasta, rijst en noodles tellen gemiddeld 150 kcal per 100 gram. Daarnaast bevatten ze een hoop koolhydraten en gluten. Daarom zijn het niet bepaald goede keuzes voor de dagelijkse voeding. De speciale Slim Meals producten bevatten slechts 7 kcal per 100 gram. Ook zijn ze vezelrijk en vrij van koolhydraten, vetten, suikers en gluten. Slim Meals is ideaal om af te vallen en past perfect bij een gezonde en bewuste voeding. Alle Slim Meals producten zijn 100% natuurlijk.

 

 

Vermijden

De lijst Vermijden bevat voedingsmiddelen die veel koolhydraten, suikers en verzadigde vetten bevatten. Dit zijn stoffen die het afvallen belemmeren en ervoor zorgen dat je snel honger krijgt. Probeer ze daarom zoveel mogelijk te vermijden.

 

Graan(producten)

Als je wilt afvallen, kunnen graanproducten zoals brood, pasta, rijst, mais, beschuit, couscous, cornflakes beter geen deel uitmaken van je voeding. Dit geldt ook voor witmeel producten zoals koekjes, cake en pizza. Deze producten bevatten veel simpele koolhydraten die leiden tot schommelingen in de bloedsuikerspiegel. Daardoor krijg je snel honger en raak je vermoeid. Ook bevatten ze amper essentiële voedingsstoffen.

 

Aardappelen

Aardappelen bevatten een hoop koolhydraten, waardoor ze het afvallen vertragen. Daarnaast hebben ze een hoge glycemische index. Dat zorgt voor een piek in je bloedsuikerspiegel gevolgd door een snelle daling. Bij zo een daling krijg je een hongergevoel.

 

Frituurproducten

Gefrituurde producten en (voorverpakte) fastfood producten zijn slecht voor je lichaam. Vooral als je wilt afvallen, kan je ze het beste zoveel mogelijk vermijden. Ze bevatten een hoop calorieën, koolhydraten en onverzadigde vetten. Er zitten ook bijna geen voedingsstoffen in waar je lichaam iets aan heeft.

 

Snoep / chocolade

Snoep en chocolade bevatten bevatten veel calorieën en suiker. Het zijn echte dikmakers die het afvallen belemmeren.

 

 

Chips

Chips bevat een hoop calorieën, ongezonde vetten en koolhydraten. Niet aan te raden dus als je wilt afvallen.

 

 

 

Toetjes en ijs

Toetjes, vruchtenyoghurt, vla, pudding en ijs zijn dikmakers die vol met suikers en ongezonde, verzadigde vetten zitten. Ze laten je ook meer (ongezond) eten dan je nodig hebt.

 

 

Zoet broodbeleg

Zoet broodbeleg bestaat grotendeels uit suikers. Hagelslag, vlokken, chocopasta en muisjes zijn voorbeelden van zoet broodbeleg die het afvallen belemmeren.

 

 

Sauzen

Sauzen zoals ketchup, mayonaise, creme fraiche en chilisaus bevatten veel suikers en ongezonde vetten. In plaats daarvan kan je azijn, kruiden, specerijen en groente gebruiken.

 

Vetten

Gebruik geen vetten in vaste vorm voor het bereiden van je maaltijden. Deze vetten, zoals boter, bevatten veel verzadigde vetten. Vloeibare olie is een veel betere keuze.

 

 

Frisdrank & vruchtensappen

In frisdrank en vruchtensap zit een grote hoeveelheid (toegevoegde) suikers. Het wordt opgeslagen als lichaamsvet en zorgt voor vermoeidheid en overmatig eten.

 

 

Alcohol

Alcohol bevat veel calorieën. Het verhoogt de insulineproductie, waardoor het wordt opgeslagen als lichaamsvet. Neem maximaal 2 glazen rode wijn, witte wijn of rose per week.